ラック担当のサポートページ
更新2018年7月12日
●決定木
旧カリ知能情報学実験3決定木のページ(同ページにある基礎編の資料をダウンロードしてください.)
課題1(Manaba+Rにて確認してください)
Scott McQuiggan, Sunyoung Lee, and James Lester. Predicting User Physiological Response for Interactive Environments: An Inductive Approach. In Proceedings of the Second Conference on Artificial Intelligence and Interactive Entertainment, Marina del Rey, California, pp. 60-65, 2006.
Ruck Thawonmas, Junichiro Hirayama, and Fumiaki Takeda: RoboCup Agent Learning from Observations with Hierarchical Multiple Decision Trees. In Working Notes of the 5th Pacific Rim International Workshop on Multi-Agents (PRIMA2002), Tokyo, Japan, pp. 7-16, Aug. 19-20, 2002.
● 強化学習 (レポートの代わりに小テスト1回(ラック担当50点中の10点)を実施しますので,必ずQRコードを持参してください.なお,小テストの実施日程は未公開!)
強化学習のスライド (new
2018.07.12)
最終回のスライド
Merrick, K.: (2008) Modelling Motivation for Adaptive Non-Player Characters in Dynamic Computer Game Worlds, ACM Computers in Entertainment, Newton Lee (Ed.), Vol 5(4), online journal.
参考資料(式11の内容まで)
Kunz, F. (2013). An Introduction to
Temporal Difference Learning, Seminar Thesis, Proceedings of the Autonomous
Learning Systems Seminar.
以上